Menu

just logo uj     nahrinlogo   infoblokk kedv final felso ESZA                                                          

A+ A A-

DUNA-MENTI KERÉKPÁRTÚRA

dmk

Azt kérdezitek milyen a Duna-menti kerékpárúton tekerni Passautól Bécsig? A válasz könnyű! Remek, csodás, kényelmes, erősen ajánlott azoknak, akik többnapos külföldi kerékpártúrára adják a fejüket. Labanc sógoraink nagyon ráéreztek arra, hogy a rohanó, stresszes világból egyre többen szeretnénk kilépni – még ha csak pár napra is – és elmerülni a természet szépségeiben. És ha ezt mostanság divatos kerékpár nyergében tehetjük, az csak hab a tortán. Ez történt VELÜNK 2017 júniusában.

De mi is kellett ahhoz, hogy ez a túra megvalósulhasson? Elsősorban gondos tervezésre, szervezésre és alapos felkészülésre. A felkészüléshez a következőkre volt szükségünk: útikönyv, Booking.com, szerszámok, ragasztószalag, bicska, fogó, drót, műanyag kábelkötözők, pótbelsők, töltők az elektromos kütyükhöz, elemek, esőköpeny, adatrooming a telefonon, készpénz, bankkártya, biciklis (pelenkás) nadrág(ok) és mez(ek), tartalék cipők és szemüvegek, kesztyűk, sisak, meleg ruha, gumipókok és ami nagyon fontos: az utazás előtt a biciklik szakszervizben történő átvizsgálása (lánc, lánckerekek, fékek, váltó ajánlott), valamint a számunkra nélkülözhetetlen JUST és NAHRIN termékekre.

dmk 1Túránk kivitelezéséhez nem volt szükség autóra. Azért, hogy mindketten élvezzük a ránk váró kalandot, úgy döntöttünk, hogy vonattal utazunk Linz érintésével Passauba.

Tatabányán szálltunk fel a Keletiből induló Railjet vonatra, amelyen nagyon kényelmes volt utazni (viszont a bicikliket igen nehéz volt fel- és leemelni).

A Linzi vasútállomáson az átszállásig várakoztunk kb. egy órát, majd REX-el tovább száguldottunk Passauba. Ezen a vonaton már több felfüggesztési lehetőség volt a bringák számára, sőt a fel-és leemelés is zökkenő-mentesebb volt

dmk 2A Tatabányáról Passauba, vagyis a három folyó (Duna, Inn, Ilz) városába történő eljutás kb. 7 órát vett igénybe, végül 17 óra körül sikeresen megérkeztünk a végállomásra.

Az est hátralévő részét Passau egyes részeinek felfedezésére fordítottuk. A városháza környékén sétálgattunk, rengeteg fotót készítettünk, nézelődtünk, s egy kellemes vacsora elfogyasztásával zártuk a napot.

dmk 3Az első túrás napunk gyönyörű napsütésben indult. Hangulatos reggelit követően célba vettük Aschach városát.

Kiváló minőségű kerékpárúton haladtunk, végig csodás környezetben, dús erdők és hegyek között haladva, olykor-olykor megállva a táj szépségében elmerülve.

A Duna-hurkot a Duna-menti kerékpárútról is szemügyre vettük, majd Schlögen-nél a bal partról kerékpáros komppal keltünk át a Duna jobb partjára és néhány esős kilométer után Aschachba érkeztünk.

Megtett táv: 68 km.

dmk 4A második nap igazi kihívás volt számunkra. Ekkor a hosszú táv és a meleg legyőzése volt a cél.

A Grein felé vezető úton emelkedők, lejtők, kisebb és nagyobb kanyarok váltogatták egymást, viszont ennek a résznek is megvoltak a maga szépségei. A Felső-Ausztriai szakaszon hidakon haladtunk át, erőművek, búzamezők mellett suhantunk el.

A terep és a megtett kilométerek mindkettőnknek nehéznek, de legyőzhetőnek bizonyult.

Megtett táv: 96 km.

dmk 5Kipihenve a leghosszabb és legnehezebb nap fáradalmait könnyedén vettük a harmadik nap „akadályát”, azaz Kremsbe való eljutást.

Emelkedő nélküli – és néhány rövid szakasztól eltekintve – aszfaltozott úton hol a Duna, hol számos szőlőkert mellett kerekezhettünk, remek hátszél támogatásával.

Megtett táv: 88 km.

dmk 6Elérkeztünk kerékpártúránk utolsó bringás napjához.
Kremsből a Duna jobb partján haladtunk nagyon jó minőségű kerékpárúton, időnként meg-megállva frissítésre, pihenésre, melynek során még egy bodza ültetvény megcsodálására is lehetőségünk volt.
Ez a nap is kedvezőnek bizonyult időjárás és terep szempontjából, így a késő délutáni órákban sikeresen megérkeztünk túránk végcéljához, BÉCSBE.  

Megtett táv: 88 km.

A Passau – Bécs közötti kerékpárutat mindenképpen úgy akartuk megtenni, hogy számunkra ne legyen nagyon kimerítő, ezért fontos volt a fizikai és lelki felkészültség, melyben a SVÁJCI TERMÉKEK („alapozáshoz”: Omega-3, Magnézium, Q-10 kapszula, D-vitamin, Sarki gyökér kapszula, a túrához: Wallwurz krém, Boróka krém, 31-es gyógynövény olaj, Alpesi balzsam, Guduchi-roll, Just naptej, Deo Plus, Eucasol spray, ajakbalzsam) határozottan sokat segítettek.   

Összefoglalva: 4 nap = 340 km. Menjen mindenki, garantáltan nem fog csalódni. Fel kell készülni, de mire nem? Erősen ajánlott kategória. Hidak, kerékpáros kompok, erőműi gátak sűrűn vannak, könnyű átkelni egyik partról a másikra, végeredményben az összhatás SZENZÁCIÓS. Az útvonal végig sík, de inkább lejt. A szintkülönbség Passau Bécs között – 200 méter. Nagyon kedvesek és segítőkészek mindenhol, sok helyen magyar pincérrel lehet találkozni, akik szívesen beszélgetnek egy kicsit a hazaiakkal. Az optimális 5 nap, akkor lehet nyugodtan fényképezni, fürödni, sörözni és kb. 70 km-t kell naponta tekerni. Lehet 4 nap, de akkor menni kell, lehet 3 nap is, de az már tényleg csak a teljesítményről szól. Hajrá, jó és sima utat mindenkinek, eső és szembeszél nélkül!

Életre szóló élményekkel és emlékekkel gazdagodva szeretettel:

Tárnok Ágnes és Tárnok László

dmk 7CSAPAT; TATA

 

Ez a honlap sütiket használ. A honlap további használatával hozzájárulsz a sütik használatához.
Ok