Menu

just logo uj     nahrinlogo   aphrodite hotel

emk jelentkezes

A+ A A-

5+1 tipp utazáshoz

A kiegyensúlyozott, vegyes táplálkozást hétköznap sem könnyű megoldani. Minőségi, egészséges ételeket magunkhoz venni egy átlagos munkanap sem egyszerű feladat. De mi van akkor, ha nem a megszokott környezetben, az otthoni konyhában készülődünk, hanem elutazunk?
Felborul a megszokott rend?
5p1tuMit teszünk, ha éppen útközben tör ránk a farkaséhség?

Van egy jó hírem: szinte mindenre fel lehet készülni :-)

Hogyan?

Kell egy JÓ TERV!

Az egészséges étkezés legfontosabb tényezője a tervezés. A mindennapokban is akkor tudunk a legkönnyebben finom és jó minőségű ételeket fogyasztani, ha előre megtervezzük a menüt, ráérősen bevásárolunk, alaposan megnézve az alapanyagok minőségét és otthon elkészítjük. A vacsora maradékából pedig csomagolunk másnap a munkahelyünkre is, így nem kell a legnagyobb éhségroham közepén hirtelen beszereznünk valami ehetőt.

Pont így van ez utazás közben is, érdemes előre tervezni.

Van 5 tippem ahhoz, hogy az úton is egészségesen együnk-igyunk:

1. FOLYADÉK

5p1tu 1Soha ne induljunk úgy útra, hogy a táskánkban nem lapul innivaló. Ez lehet egy palack szénsavmentes ásványvíz, de csomagolhatsz magadnak gyümölcsteát vagy akár gyógyteákat is. Vannak olyan készítmények, melyeket instant formában is magunkkal tudunk vinni az útra és csapvíz hozzáadásával, pillanatok alatt értékes ital nyerhető belőlük. Bodza, menta, hársfa és ezek különböző keverékei igazán érdekesek és izgalmasak tudnak lenni. Nem kell hozzá betegség vagy probléma, hogy élvezzük őket, télen, de akár egész nyáron hidegen és melegen is fogyaszthatóak.
Vezetéshez különösen jól jöhet a zöld vagy fehér tea, ugyanis hosszan, de a kávénál sokkal gyengédebben tart ébren.
Amennyiben túrákat is teszel az út során, vihetsz magaddal akár izotóniás italokat is, amik jó szolgálatot tehetnek az elhasznált ásványi anyagok pótlására.

2. GYÜMÖLCS

5p1tu 2Praktikus, talán a legjobb választás betenni pár szem gyümölcsöt a hátizsákunkba, ami mindig kéznél van, azonnal elfogyasztható és gyümölcscukor tatalma energiával lát el bennünket. Gyerekeknek szerencsésebb darabolni és dobozolni, így út közben is kedvükre falatozhatnak. A nyári melegben előző este hűtőbe rakott gyümölcs, pedig igazi frissítő csemege lehet a forróságban.
Próbáltad már a fagyasztott málnát, epret, cseresznyét hűtőtáskában magaddal vinni a strandra? Jobban szeretik a gyerekek, mint a jégkrémet vagy éppen a cukros fagyit ;-)
A legnagyobb túlélők azonban a szárított gyümölcsök, hiszen jól bírják a hideget / meleget és bármiféle különösebb figyelem nélkül elvannak a csomagban.

3. ZÖLDSÉG

5p1tu 3Kirándulás, autózás közben is nagyon jó ötlet nyers zöldséget rágcsálni. A szép sárgarépát, szárzellert, uborkát vagy éppen karalábét tisztítás után érdemes vékony csíkokra feldarabolni és már mehet is egy zacskóba vagy műanyag dobozba. Ha van rá idő, egy kis fűszeres mártogatóst is készíthetünk hozzá paradicsomból, céklából vagy akár csicseriborsóból. Ilyenkor arra figyelj, hogy ne használj tejterméket az elkészítés során, így hűtés nélkül is, egy napig biztosan kibírja a krém az utazást.

4. SZENDVICS

5p1tu 4Sokak számára kínos előszedni a saját készítésű szendvicset, pedig higgyétek el, nincs annál nagyobb luxus, mint amikor az ember azt eheti, amit tényleg akar. Friss, teljes kiőrlésű kenyérből vagy péksüteményből, minőségi sajttal, zöldséggel, ízlés szerint. Akinek nem mindegy, mit tesz a testébe, annak nagyon megéri rászánni tíz percet. Így biztos lehetsz abban, hogy jó minőséget eszel. Indulás előtti este is elkészíthetjük, még mindig jobb lesz, mint amit útközben a legtöbb helyen vehetünk.

5. MAGOK

5p1tu 5Dió, mandula, mogyoró, kesudió, pisztácia…
Pár szem olajos mag nemcsak telítetlen zsírsavbevitelünkről gondoskodik, hanem remek éhségűző is lehet. A legjobb, ha a sótlan változatokat választod.

+ 1 TIPP

Étkezés és tisztaság

Lehetőleg ne vezetés és utazás közben együnk! Annyi pihenő mindenkinek kell, hogy megálljunk és nyugodtan fogyasszuk el az útravalót! Utazás közben, ha nincs lehetőség kézmosásra, evés előtt és után használjunk kíméletesen fertőtlenítő kézgélt vagy tisztító kendőt.

Jó utat kívánok!

Starkné Szabó Eszter

Ez a honlap sütiket használ. A honlap további használatával hozzájárulsz a sütik használatához.
Ok