Menu

just logo uj     nahrinlogo       

A+ A A-

SZARAJEVÓTÓL ATHÉNIG

szaig

Nagy Bernadett kadet, vagyis ifjúsági korosztályos birkózó kitűnően szerepelt a szarajevói Európa-bajnokságon: bronzérmes lett. Bár a nyár erre csábított, a sikeres szereplés után Berni mégsem kezdhetett pihenni, mert szeptember eleje már újabb feladatot, hatalmas erőpróbát tartogatott számára: az athéni világbajnokságot.

Egy hónapon belül kétszer kell csúcsformába lendülni!

A felkészülés kemény volt és a sikeres Európa-bajnokság ellenére a várakozások mégis óvatosak. Lényegesen erősebb a vébé mezőnye, gyakorlatilag mindegyik földrészen egyre népszerűbb a birkózás, új és új versenyzők jönnek. A kadet-világbajnokság női versenyén 40 ország, 186 birkózója próbált szerencsét.

A verseny szeptember 7–én indult az Újpesti TE versenyzőjének. Berni kazah birkózót múlt felül az első körben, a másodikban viszont 10-0-ra kikapott attól a világbajnok japántól, aki Athénban mindenkit technikai tussal győzött le. Berninek ezzel a vigaszágon kellett javítania, 2-1-re sikerült is legyőznie tunéziai ellenfelét, majd a harmadik helyért való küzdelemben 2-1-re győzött a friss Európa-bajnokot legyőző amerikai versenyzővel szemben.

szaig 1

Két napos küzdelemben a harmadik helyre került és a szarajevói Eb-bronzérméhez egy világbajnoki bronzot is bezsebelt a 2017-es évben.

NAGY BERNADETT BRONZÉRMES A KADET-VILÁGBAJNOKSÁGON!

Összességében fantasztikusan zárult magyar szempontból a kadet-világbajnokság női versenye. A hölgyek szeptember 8-i küzdelmei során Nagy Bernadett a 70 kilogrammosok világbajnoki dobogójának harmadik fokára állhatott fel. A nap második, míg a világbajnokság hatodik magyar érmét szerezte meg és ezzel Magyarország az előkelő hetedik helyen zárta a versenyt.

szaig 2

Miképpen lehet egy hónapon belül kétszer csúcsformába lendülni?

Kitartás, lemondás, komoly edzésmunka és mentális felkészülés mellett ebben Berni segítségére voltak a Nahrin termékei is. A felkészülés során Basico és a Narosan Áfonya biztosította az alapozást, vitamin-, és ásványianyag-pótlást. A testsúly rendezésében a Nahrofit vanília és kávé ital volt Berni segítségére, ami teljes értékű étkezést biztosít, így komplett étkezés helyettesíthető vele fogyasztáskor. Edzések alkalmával az Iso-tea segített az energiák mozgósításában, de természetesen a verseny közben is ezt fogyasztotta. A szőlőcukrot és ásványi anyagokat tartalmazó izotóniás italpor a teljesítőképesség fokozásában és az ellenálló képesség növelésében volt segítségére, valamint időben eltolódó, egyenletes erőnlétet biztosított számára.
Külső segítségnek pedig ott volt a Just Boróka krém, mely vérkeringést fokozó, ízületi fájdalmakat csökkentő, fájdalmas izomgörcsöket oldó krém. Segíti az izmok erősségét, aktivizálja azokat, így fokozhatóak az erőkifejtések és csökken a fáradékonyság.

szaig 3

Azt gondolom, az egész Életfa Program nevében írhatom, hogy nagyon büszkék vagyunk Bernire és örülünk, hogy segíthetjük Őt az eredményei elérésében!

További sok sikert, eredményes versenyzést kívánunk!

Szeretettel:
Starkné Szabó Eszter
vezető dietetikus

szaig 4

Jövőbeli célom ... kijutni az olimpiára.

nbb

Nagy Bernadett vagyok, 2000. november 19-én születtem. 2009-ben kezdtem el birkózni a Kertvárosban, majd 2011-ben átigazoltam az UTE birkózó szakosztályához.

nbb 6Családunkban a birkózás nem ismeretlen mert édesapám, bátyám, nagybátyáim is birkóztak. Édesapám többszörös magyar bajnok, korosztályos Európa és világbajnok. Nagybátyám többszörös magyar bajnok, világkupa győztes, Európa bajnoki ezüstérmes és a szöuli olimpián hetedik helyezést ért el.

Kiskorom óta vonzódom a sporthoz, három évesen kezdtem el úszni, majd hat évesen szüleim kézilabdázni vittek. Apukám kilenc évesen vitt le először birkózni és már az első alkalommal beleszerettem ebbe a sportágba. 2011-ben az első versenyemen a fiúk között második helyezést értem el. 2012-től saját korosztályomban és egyel feljebb lévő korosztályban három diákolimpián és hat magyar bajnokságon első helyezett lettem. Nemzetközi versenyen először 2014-ben vettem részt, ahol dobogós helyezéseket értem el. 2015-ben volt az első komoly nemzetközi megmérettetésem a kadet Európa bajnokságon Szabadkán, ahol bronzérmet szereztem. 2016-ban kadet Európa bajnokságon Stockholmban és kadet világbajnokságon Tbilisziben ötödik lettem. 2017-ben sikerült magyar válogatottnak lennem 16 évesen a junior korosztályban (17-20 év). Ezért ezen a nyáron három világversenyre készülök: június végén junior Európa bajnokság Dortmundban, július végén kadet Európa bajnokság Szarajevóban és szeptember elején Athénban kadet világbajnokság. Célom ezen a három világversenyen érmeket szerezni.

nbb 1

A helyes táplálkozás kialakításában Starkné Szabó Eszter dietetikus sok jó tanácsot adott. A Nahrin termékekkel Eszti ismertetett meg, melyek azóta is nagy segítségemre vannak. A versenyekre 6-8 kg-ot kell fogynom, ami nagyon megterheli a szervezetem és a versenyen lévő mérlegelés után a minél gyorsabb regenerálódáshoz az Iso-Tea és a Nahrofit segít hozzá. Ezek a termékek a fogyasztás alatti közérzetemet is pozitívan befolyásolják.

nbb 2

Jövőbeli célom és álmom, hogy 2018-ban mikor junior korosztályba lépek, tagja lehessek a felnőtt női válogatottnak és képviselhessem Magyarország színeit októberben a Budapesten megrendezésre kerülő világbajnokságon. Továbbá felnőtt világversenyeken minél több eredményt elérni és kijutni az olimpiára.

Köszönettel: Nagy Bernadett

nbb 3nbb 4nbb 5nbb 7

 

DUNA-MENTI KERÉKPÁRTÚRA

dmk

Azt kérdezitek milyen a Duna-menti kerékpárúton tekerni Passautól Bécsig? A válasz könnyű! Remek, csodás, kényelmes, erősen ajánlott azoknak, akik többnapos külföldi kerékpártúrára adják a fejüket. Labanc sógoraink nagyon ráéreztek arra, hogy a rohanó, stresszes világból egyre többen szeretnénk kilépni – még ha csak pár napra is – és elmerülni a természet szépségeiben. És ha ezt mostanság divatos kerékpár nyergében tehetjük, az csak hab a tortán. Ez történt VELÜNK 2017 júniusában.

De mi is kellett ahhoz, hogy ez a túra megvalósulhasson? Elsősorban gondos tervezésre, szervezésre és alapos felkészülésre. A felkészüléshez a következőkre volt szükségünk: útikönyv, Booking.com, szerszámok, ragasztószalag, bicska, fogó, drót, műanyag kábelkötözők, pótbelsők, töltők az elektromos kütyükhöz, elemek, esőköpeny, adatrooming a telefonon, készpénz, bankkártya, biciklis (pelenkás) nadrág(ok) és mez(ek), tartalék cipők és szemüvegek, kesztyűk, sisak, meleg ruha, gumipókok és ami nagyon fontos: az utazás előtt a biciklik szakszervizben történő átvizsgálása (lánc, lánckerekek, fékek, váltó ajánlott), valamint a számunkra nélkülözhetetlen JUST és NAHRIN termékekre.

dmk 1Túránk kivitelezéséhez nem volt szükség autóra. Azért, hogy mindketten élvezzük a ránk váró kalandot, úgy döntöttünk, hogy vonattal utazunk Linz érintésével Passauba.

Tatabányán szálltunk fel a Keletiből induló Railjet vonatra, amelyen nagyon kényelmes volt utazni (viszont a bicikliket igen nehéz volt fel- és leemelni).

A Linzi vasútállomáson az átszállásig várakoztunk kb. egy órát, majd REX-el tovább száguldottunk Passauba. Ezen a vonaton már több felfüggesztési lehetőség volt a bringák számára, sőt a fel-és leemelés is zökkenő-mentesebb volt

dmk 2A Tatabányáról Passauba, vagyis a három folyó (Duna, Inn, Ilz) városába történő eljutás kb. 7 órát vett igénybe, végül 17 óra körül sikeresen megérkeztünk a végállomásra.

Az est hátralévő részét Passau egyes részeinek felfedezésére fordítottuk. A városháza környékén sétálgattunk, rengeteg fotót készítettünk, nézelődtünk, s egy kellemes vacsora elfogyasztásával zártuk a napot.

dmk 3Az első túrás napunk gyönyörű napsütésben indult. Hangulatos reggelit követően célba vettük Aschach városát.

Kiváló minőségű kerékpárúton haladtunk, végig csodás környezetben, dús erdők és hegyek között haladva, olykor-olykor megállva a táj szépségében elmerülve.

A Duna-hurkot a Duna-menti kerékpárútról is szemügyre vettük, majd Schlögen-nél a bal partról kerékpáros komppal keltünk át a Duna jobb partjára és néhány esős kilométer után Aschachba érkeztünk.

Megtett táv: 68 km.

dmk 4A második nap igazi kihívás volt számunkra. Ekkor a hosszú táv és a meleg legyőzése volt a cél.

A Grein felé vezető úton emelkedők, lejtők, kisebb és nagyobb kanyarok váltogatták egymást, viszont ennek a résznek is megvoltak a maga szépségei. A Felső-Ausztriai szakaszon hidakon haladtunk át, erőművek, búzamezők mellett suhantunk el.

A terep és a megtett kilométerek mindkettőnknek nehéznek, de legyőzhetőnek bizonyult.

Megtett táv: 96 km.

dmk 5Kipihenve a leghosszabb és legnehezebb nap fáradalmait könnyedén vettük a harmadik nap „akadályát”, azaz Kremsbe való eljutást.

Emelkedő nélküli – és néhány rövid szakasztól eltekintve – aszfaltozott úton hol a Duna, hol számos szőlőkert mellett kerekezhettünk, remek hátszél támogatásával.

Megtett táv: 88 km.

dmk 6Elérkeztünk kerékpártúránk utolsó bringás napjához.
Kremsből a Duna jobb partján haladtunk nagyon jó minőségű kerékpárúton, időnként meg-megállva frissítésre, pihenésre, melynek során még egy bodza ültetvény megcsodálására is lehetőségünk volt.
Ez a nap is kedvezőnek bizonyult időjárás és terep szempontjából, így a késő délutáni órákban sikeresen megérkeztünk túránk végcéljához, BÉCSBE.  

Megtett táv: 88 km.

A Passau – Bécs közötti kerékpárutat mindenképpen úgy akartuk megtenni, hogy számunkra ne legyen nagyon kimerítő, ezért fontos volt a fizikai és lelki felkészültség, melyben a SVÁJCI TERMÉKEK („alapozáshoz”: Omega-3, Magnézium, Q-10 kapszula, D-vitamin, Sarki gyökér kapszula, a túrához: Wallwurz krém, Boróka krém, 31-es gyógynövény olaj, Alpesi balzsam, Guduchi-roll, Just naptej, Deo Plus, Eucasol spray, ajakbalzsam) határozottan sokat segítettek.   

Összefoglalva: 4 nap = 340 km. Menjen mindenki, garantáltan nem fog csalódni. Fel kell készülni, de mire nem? Erősen ajánlott kategória. Hidak, kerékpáros kompok, erőműi gátak sűrűn vannak, könnyű átkelni egyik partról a másikra, végeredményben az összhatás SZENZÁCIÓS. Az útvonal végig sík, de inkább lejt. A szintkülönbség Passau Bécs között – 200 méter. Nagyon kedvesek és segítőkészek mindenhol, sok helyen magyar pincérrel lehet találkozni, akik szívesen beszélgetnek egy kicsit a hazaiakkal. Az optimális 5 nap, akkor lehet nyugodtan fényképezni, fürödni, sörözni és kb. 70 km-t kell naponta tekerni. Lehet 4 nap, de akkor menni kell, lehet 3 nap is, de az már tényleg csak a teljesítményről szól. Hajrá, jó és sima utat mindenkinek, eső és szembeszél nélkül!

Életre szóló élményekkel és emlékekkel gazdagodva szeretettel:

Tárnok Ágnes és Tárnok László

dmk 7CSAPAT; TATA

 

FUTÁS - TÉLEN IS

fti

Kedves Olvasó!

Szeretném Veled megosztani legújabb élményeimet a futással kapcsolatban, de előtte pár érdekesség a hidegben történő futásról.
Tudjuk azt, hogy a hőmérséklet csökkenésével arányosan csökken a futók száma is a szabadban. A tél beálltával csak az elszántabbak öltik magukra a „futófelszerelést”, pedig a téli futásnak is megvannak a maga szépségei. A hűvös idő beköszöntével nyugodtan maradhatunk a levegőn, futhatunk a megszokott útvonalakon, hiszen ilyenkor is jól esik a szervezetnek a friss levegő, a természetes fény. Régebben azt gondoltam, hogy télen nem lehet igazán formában tartani magunkat, nem lehet futni, de mára a véleményem gyökeresen megváltozott. Íme erre két példa:

2017. január 1-én délelőtt 10 órakor indult az évek óta megrendezésre kerülő újévi futás a tatai Öreg-tó partján. Tapasztalatlan voltam olyan tekintetben, hogy ugyan ha kint röpködnek a mínuszok (és pedig röpködtek – 7 fok), akkor vajon milyen és hány réteg ruhát öltsek magamra. Segítségemre volt férjem, Tárnok László - aki már rutinos futó - s tőle megkaptam kérdéseimre a választ, melyeket megosztok VELED:

  • lehetőleg öltözködj rétegesen;
  • a testtel érintkező ruházatod legyen nedvesség elvezető (technikai aláöltözet);
  • mellőzd a pamut póló használatát;
  • válassz megfelelő futónadrágot, futódzsekit és nem utolsó sorban futócipőt;
  • sapkát és kesztyűt feltétlenül viselj;
  • fontos, hogy a lefutott táv teljesítése után szabadulj meg nedves ruháidtól és öltözz száraz váltóruhába, egyébként a megfázást, az esetleges tüdőgyulladást tuti, hogy nem fogod elkerülni!!!!

A megfelelő ruházat kiválasztása mellett fontos szempont a rendszeres VITAMINFOGASZTÁS és FOLYADÉKBEVITEL.

Megfogadva a fenti jó tanácsokat nem okozott problémát az újév első napján a tatai Öreg-tavat körbefutni, sőt egy különleges élmény volt az évet mozgással, futással indítani.

Két héttel később, 2017. január 14-én megragadtuk az alkalmat, hogy részt vegyünk a 2. ZÚZMARA FÉLMARATON és FUTÓFESZTIVÁLON, Budapesten. A futás hetében kiszámíthatatlan volt az időjárás és igen változatos napok álltak előttünk: fagy, hó, olvadás, latyak, egy kis szélfúvás váltogatta egymást. A futás napján kellemesen napsütéses időben teljesítettük a magunk elé kitűzött távokat és a változatos terepviszonyok ellenére sikeresen és balesetmentesen értünk célba.

Fontos! Arra mindig figyelj (télen is), hogy futás előtt a bemelegítés, az izmok megnyújtása, ellazítása ne maradjon el. Otthon is elvégezheted, nem muszáj a kinti mínuszokban bemelegítened. A kocogás, futás végeztével ne hanyagold el a levezető gyakorlatokat sem.

A jól megérdemelt „munka” után egy meleg tussal vagy akár egy csodás BORÓKA FÜRDŐVEL kényeztetheted magad.

Jó mozgást kívánok!

Szeretettel:
Tárnok Ágnes
tanácsadó, EÜ. Team tag
20/93-61-383
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.