Menu

just logo uj     nahrinlogo   aphrodite hotel

A+ A A-

TEAFA – IMMUNSEGÍTŐ ÉLETFA

teafa olaj ht

A teafa (Melaleuca) nemzetség mintegy 150 tagja – kevés kivételtől eltekintve – Délkelet-Ázsiában fordul elő, néhányuk Ausztráliában és a Csendes-óceán szigetein él. Az új-zélandi teafa (Leptospermum scoparium) a mirtuszfélék családjába tartozik. Mint a mirtuszfélékre általában, erre a növényre is jellemző, hogy a magtok évekig a bokron marad, és csak akkor nyílik fel, ha nagy meleg éri vagy bozóttűz üt ki. A növény olyan gyors növekedésű, hogy ha kivágják, a tönkből egy-másfél év alatt új, érett fa lesz. Nyáron bő-, télen viszont fukar vízigényű. Mínusz 5 fok alatti hőmérsékleten elpusztul. Erénye, hogy nincs kártevője, nem kell permetezni.

Bővebben: TEAFA – IMMUNSEGÍTŐ ÉLETFA

VIVI ALOE A NAHRINTÓL

vivi aloe ht

Az aloe vera a természet csodanövénye. Már a régi egyiptomiak, a görögök és Nagy Sándor, valamint a maják is hittek az aloe gyógyító erejében és szépségelixírként használták.
A Nahrin Vivi Aloe továbbfejlesztését ez a mottó kíséri: „Az egyhelyben járás lényegében visszalépést jelent.”
A továbbfejlesztett készítmény olyan kiegészítő hatóanyagokat tartalmaz, amelyek remek összhatást mutatnak (a termék fő összetevője továbbra is az aloe, ezúttal 93%-ban):

Aloe Vera  + Fehérszőlő lé + Gránátalma lé + C-vitamin

Továbbá tartalmaz gyümölcscukrot és káliumszorbátot.

Fontosabb pozitívumok:

  • méregtelenít és salaktalanít,
  • harmonizál és erősíti az immunrendszert,
  • gyökfogó, védi a sejteket az oxidatív stressztől,
  • vitalizál, pozitív hatású az anyagcsere- és az emésztési folyamatokra,
  • energia- és vitaminforrás,
  • erősíti más Nahrin termékek hatását.

Az új összetételű Vivi Aloe előnyei:

  • a C-vitamin, mint antioxidáns – most fontosabb, mint valaha,
  • mint étrend-kiegészítő értékes helyet foglal el a mindennapi táplálkozásban.
  • a Vivi Aloe készítmény fedezi a napi C-vitamin szükséglet 50%-át,
  • a gránátalma pozitív hatású a szív-és érrendszeri-, daganatos megbetegedések és ízületi fájdalmak esetén egyaránt,
  • a fehérszőlő lé erősíti az immunrendszert, jót tesz az izomzatnak, gyors energiával szolgál.

Felhasználás

5 evőkanálnyit (kb. 40ml) fogyasztani naponta, étkezések között, akár hígított formában is, esetleg kedvenc italba keverve. Felhasználás előtt rázzuk össze, felbontás után hűtőszekrényben tároljuk, 3 hónapon belül fogyasszuk el.

Nahrin Vivi Aloe – az egész család számára!

Az oldalt összeállította:
Nagyházi Mária
oktatási vezető

A TÉLI OTTHON MELEGE

just teli este aroma

…s ha odakint hulló hópelyhek súgják néma hangon,

az ódát mely titokban csendül fel sok harangon,

hogy az est leszállt, s az otthon kedves illata immár csak a miénk,

ahogy téli éjen a szikrázó csillagok nyugalma köszön mifelénk…

 

Egy fárasztó, rohanós nap után hazaérni a meleg lakásba, hidegben töltött órák után az otthon melegében ablakon át nézni a kinti hóesést egy pohár teával a kézben, nincs ennél szebb elfoglaltság ebben az időben.

Bővebben: A TÉLI OTTHON MELEGE

TUDJ MEG TÖBBET A D-VITAMINRÓL

maadv

A D-vitamin a szteroid hormonok családjába tartozó vitamin és egyben aktív hormon, amely zsírban oldódik és hővel szemben ellenálló.

Két formájáról beszélhetünk:

  • D2-vitamin (ergokalciferol), amit a táplálékkal veszünk fel és a
  • D3-vitamin (kolekalciferol), amely a bőrben napfény vagy mesterséges besugárzás hatására keletkezik az előanyagából, a 7-dehidrokoleszterinből, illetve a táplálékkal jut be a szervezetbe.

A bőrben UV-B sugárzás hatására kialakuló D-vitamin az emberi szervezet legfőbb D-vitamin forrása, és mivel zsírban oldódik, a szervezet 2-3 hónapig raktározza a zsírszövetekben.

A D-vitamin fő táplálkozási forrásai közé tartoznak a zsíros halak, a halak mája, a halmáj olaj, a tojássárgája, valamint a D-vitaminnal dúsított élelmiszerek, például a gabonakészítmények, tejkészítmények. Általánosságban elmondható, hogy az állati eredetű élelmiszerek D3- és D2-vitamint, a növényi eredetűek D2-vitamint tartalmaznak.

maadv 1

Tíz-tizenöt perces, az arcot, végtagokat, vagy a hátat érő nyári, nappali (10 és 15 óra közötti) napfény elegendő az optimális D-vitamin szérumszint kialakulásához, a késő őszi, téli és kora tavaszi napsugárzás D3-vitamin képző hatása viszont elenyésző. A D3-vitamin képzés az életkorral jelentősen csökken, a fiatalok bőrében a D-vitamin szintézis kb. kétszer olyan intenzív, mint az idősekében.
Érdemes tudni, hogy a szoláriumok által kibocsátott UV-A sugárzás nem alkalmas D3-vitamin képzésére.

Miért fontos a D-vitamin?

A D-vitamin hozzájárul:

  • a kalcium és a foszfor normál felszívódásához/hasznosulásához,
  • a vér normál kalciumszintjének fenntartásához,
  • az egészséges csontozat fenntartásához,
  • az egészséges izomfunkció fenntartásához,
  • a normál fogazat fenntartásához,
  • az immunrendszer normál működéséhez, valamint
  • szerepet játszik a sejtosztódásban.

A D-vitamin legfőbb szerepén kívül a legújabb kutatások szerint szabályozza a sejtek növekedését, befolyásolja az immunfunkciókat, valamint az inzulin és a vérnyomás szabályozásában is közreműködik.

Hiánya számos betegség kialakulásának a kockázatát erősíti fel: csontritkulás, bőrbetegségek, autoimmun betegségek, szív- és érrendszeri elváltozások, daganatos betegségek, cukorbetegség, nőgyógyászati problémák.

D-vitamin hiány?

Ma már van lehetőség a D-vitamin szintjének ellenőrzésére. A vizsgálathoz vérmintát vesznek, a D-vitamin a vérszérumból és a vérplazmából egyaránt mérhető.
Igaz, hogy reprezentatív nagyságrendben Magyarországon eddig nem végeztek D-vitamin szérumszint méréseket, ennek ellenére erősen valószínűsíthető, hogy a lakosság jelentős része, főleg télen-tavasszal D-vitamin hiányban szenved.

A 2014-ben lezajlott Országos Tápláltsági Állapotmérés (OTÁP 2014) közzétett adataiból egyértelműen látszik, hogy a magyar lakosság körében kritikusan alacsony a D-vitamin bevitel. A felmérésből az is kiderült, hogy ez az a vitamin, amire a lakosságnak leginkább szüksége van.

maadv 2

maadv 3A WHO a gyerekeknek (0 hónapostól 18 évig) és 50 év alatti felnőtteknek napi 5 µg (200 NE) bevitelét javasolja (beleértve a várandós és szoptató nőket), az 51-65 éveseknek 10 µg-ot (400 NE), és a 65 évesnél idősebbek számára 15 µg-ot (600 NE).

A D-vitamin jótékony hatásaira vonatkozó legújabb kutatások eredményei alapján, bizonyos betegségek fokozott kockázata esetén, a megelőzésben és a kezelésben ezen mennyiségek többszöröse, akár tízszerese is ajánlott lehet. Ilyen esetekben a kiegészítést egyénre szabottan kell alkalmazni. A D-vitamin pótlás esetén figyelembe kell venni az életkort, az egészségi állapotot, a gyógyszer kölcsönhatásokat, az évszakot, a szabadban töltött időt, a lakóhelyet, a táplálkozási tényezőket, stb.

Magzati korban a D-vitamin ellátottság az anya D-vitamin szintjével arányos. Az anyatej rendkívül kevéset tartalmaz, ezért a csecsemők D-vitamin pótlása elengedhetetlenül fontos. Ez kisgyermekkorban az őszi–téli hónapokban folytatandó.

D-vitamin kapszulák kalciummal, csalán kivonattal, inulinnal és folsavval

d vitamin kalciummal

A Nahrin által kifejlesztett étrend-kiegészítő, alapja a D3-vitamin, de ezen kívül még tartalmaz

  • kalciumot (kalciumkarbonát, kalciumlaktát, kalciumfoszfát),
  • csalán kivonatot, mely ideális kiegészítő, mivel tartalamaz kovasavat és szilíciumdioxidot,
  • inulint és
  • folsavat.

Felhasználás: naponta 1 kapszulát egy kis vízzel vegyen be, lehetőleg étkezéskor.

Optimálisan kombinálható ez a termék a Basico porral vagy a Basico tablettákkal, így nem csak a hatékonyabb felszívódásról, de a megfelelő ásványi anyag bevitelről is gondoskodhatunk.

Starkné Szabó Eszter
vezető dietetikus


Forrás:

https://www.ogyei.gov.hu/otap_2014/
http://mdosz.hu/
Orvosi hetilap, 2012. 153. évfolyam, Szupplementum

Ez a honlap sütiket használ. A honlap további használatával hozzájárulsz a sütik használatához.
Ok