Menu

just logo uj     nahrinlogo   infoblokk kedv final felso ESZA

A+ A A-

Napsütéses, tavaszi kirándulás Kassára

2013. március 12-re - az Életfa Delfinek csapatának legfiatalabb tagja - a nyíregyházi csapat vezetői kirándulást szerveztek Kassára. Nagy örömünkre szolgált, hogy megtisztelte a kirándulást jelenlétével Hegyi Gyöngyi, az Életfa Delfinek vezetője, valamint  Schmidt Ferenc az Életfa Program megálmodója és igazgatója."Este nyolckor születtem, fújt a szél.
Kassát szerettem és a verseket,
A nőket, a bort, a becsületet
S az értelmet, mely a szívhez beszél.
Mást nem szerettem. Minden más titok.
Nem könyörgök, s ne irgalmazzatok." (Márai Sándor)

2013. március 12-re - az Életfa Delfinek csapatának legfiatalabb tagja - a nyíregyházi csapat vezetői kirándulást szerveztek Kassára. Nagy örömünkre szolgált, hogy megtisztelte a kirándulást jelenlétével Hegyi Gyöngyi, az Életfa Delfinek vezetője, valamint  Schmidt Ferenc az Életfa Program megálmodója és igazgatója.

Néhány nappal a kirándulás előtt még aggódtunk az időjárási előrejelzések miatt, de szerencsére az égiek kegyesek voltak hozzánk, s ezen a reggelen gyönyörű napsütésre ébredtünk.
Buszunk fél nyolckor indult Nyíregyházáról. Idegenvezetőnk és csapattársunk, Jámbor István már ekkor sok érdekességet mesélt nekünk a hagyományokról, látnivalókról.
Az utazás során útba ejtettük Vizsolyt is. Itt egy vidám színházi előadás kellős közepébe csöppentünk, melyben megismerhettük az első magyar nyelvű református Biblia születésének történetét. Külön érdekessége volt ennek az előadásnak, hogy a szereplőket közülünk választotta ki a „porondmester”. Persze azért később meglátogattuk az út másik oldalán található román kori református templomot, melyben megcsodáltuk a korábban elrabolt majd megkerült eredeti Bibliát is.

Életfa, Kassa, honismeret, kirándulás, Vizsoly, református, templom

Utunk ezután Kassára vezetett. Belvárosi sétánkat a gótikus építészet legszebb alkotásai közé tartozó Szent Erzsébet-dóm látogatásával kezdtük.  Az altemplomban, 1906-ban itt helyezték örök nyugalomra  II. Rákóczi Ferenc, édesanyja Zrínyi Ilona és a fejedelem idősebbik fia, Rákóczi József  hamvait. Itt nyugszik még Esterházy Antal gróf, Sibrik MiklósBercsényi Miklós gróf és annak felesége, Csáky Krisztina grófnő.
Városnézésünk során láttuk még az Orbán-tornyot, a Miklós-börtönt, Rákóczi rodostói házának mását és Márai Sándor szobrát, mely körül rengeteg „életfás” fotót is készítettünk.
Látogatásunk utolsó egy órájában végül a Fő téren található cukrászda mellett döntött a csapat, ahol kellemes beszélgetés mellett ehettünk helyi sütiket, fagyit, és ittunk kávét. Nagy örömömre szolgált, hogy a kirándulás során megismerhettem Igazgató Urat, akivel itt, a cukrászdában „életfás” és „életfán kívüli” dolgokról is kellemesen el tudtam beszélgetni.
Hazafelé a buszon finom, házi sütésű pogácsával, hólabdával kínált bennünket Marika és Ildikó, Gyöngyi jóvoltából pedig Kölyökpezsgővel is koccintottunk a névnapjukat és születésnapjukat ünneplők egészségére. Később bort is kóstoltunk, Bodrogkeresztúron pedig egy borospincében jártunk.
Mire este hazaértünk, mindenki kellemesen elfáradt, de sok-sok szép élménnyel gazdagodtunk.
Köszönjük ezt a különleges napot Kósa Marikának és Fehér Zolinak!

Szeretettel: Bacskai Ildikó, Budapest

További képek:

Ez a honlap sütiket használ. A honlap további használatával hozzájárulsz a sütik használatához.